Scooter Compression Guide
Pro rolleri kompressioonisüsteemid mängivad teie seadistuses olulist rolli. Teie kompressioonisüsteem kindlustab korraliku ühenduse riba, juhtimissüsteemi ja kahvli vahel. Olenemata sellest, kas olete algaja või edasijõudnud rolleriga sõitja, kes otsib uut kompressioonikomplekti, on see juhend võimalus õppida kõige olulisemaid mõisteid, mis on seotud pro rollerite kompressiooniga.
Me analüüsime kõige levinumate kompressioonisüsteemide plusse ja miinuseid ning uurime nende ühilduvust teie rolleri teiste osadega. Lõpptulemusena tead, milline kompressioonitüüp on sinu jaoks õige ja kuidas saada oma profiroollerist kõige rohkem kasu.
SCS kompressioon
1: Riba (ilma pilu) 2: Kompressioonipolt 3: Top Cap 4: SCS klamber 5: C-rõngas 6: Kahvel 7: Tekk (päitser ja juhtimissüsteem)
SCS on lühend Standard Compression System'ist. SCS kompressioon, mida hinnatakse selle tugevuse ja lihtsuse tõttu, on parim kompressioonisüsteem raskeks purustamiseks. SCS-i puhul saate veidi raskema kompressioonisüsteemi, kuid samas on SCS ilmselt kõige tugevam kompressioonisüsteem ja see ühildub nii standard- kui ka ülisuurte kangidega, mis on samuti pro.
Kuidas paigaldada SCS kompressioonisüsteemi
Klamber kinnitatakse kahvli külge sisemise kompressioonipoldi abil, mille ülemine kork surub klambri sees oleva serva alla. Kompressioonipolt keermestatakse kahvli sees olevasse starnutisse või sisseehitatud keermesse (enamikul uutel SCS-i kahvlitel on sisseehitatud keermed). Klamber hoiab riba paigal ja see pingutatakse nelja poldi abil.
Vaadake allolevat videot, et näha, kuidas SCS-i kompressioonivõlli paigaldada:
SCS-ga ühilduvad kangid
SCS-i paigaldamiseks on vaja latti, mille allosas ei ole pilu. Vastasel juhul puruneb teie riba, sest klamber lihtsalt pigistab pilu. Võite kas lõigata oma riba, et eemaldada pilu, või leida ühilduva SCS-riba adapteri, mis kaotab pilu.
SCS-ga ühilduvad klambrid
SCS-i jaoks on vaja SCS-klambrit, kuna survesüsteem on sisse ehitatud klambrisse. Hankige kindlasti klamber, mille siseläbimõõt on võrdne teie latti välisläbimõõduga - kas standardne 32 mm või suuremõõtmeline 35 mm.
Märkus: Kui SCS-klambri sisemine serv ei ole üle kahvli ülemise osa, ei saa te saavutada korralikku ühendust klambri ja kahvli vahel. Selle probleemi lahendamiseks võite kasutada klambri positsiooni tõstmiseks juhtimiskomplekti distantsi.
SCS-ga ühilduvad kahvlid
Kõik HIC ja SCS kahvlid ühilduvad SCS kompressiooniga (HIC ja SCS kahvlid ei erine).
HIC-kompressioon
1. Raua 2. Survepoldid 3. Ülemine kork 4. IHC-plaat 5. C-rõngas 6. Kahvel 7. Tekk (peaosa ja juhtimissüsteem)
HIC tähistab Hidden Internal Compression. Kuigi HIC ei ole kõige kergem saadaolev rolleri kompressioonisüsteem, hinnatakse seda sellepärast, et see on kergem kui SCS ja suhteliselt lihtne kokku panna. HIC-i puuduseks on see, et see nõuab latti, mille põhja on lõigatud pilu. See pilu tekitab nõrga koha, mida raskemal SCS-kompressioonil ei ole.
HIC-kompressiooni paigaldamine
HIC-kompressioonikihi asetatakse kahvlile ja ülemise korgiga kompressioonipoldi abil surutakse tihendikihi alla rolleri teki peatoru külge, kinnitades sellega kahvli tõhusalt oma kohale. Raua pingutamiseks ümber kahvli toru kasutatakse klambrit.
Vaadake allolevat videot, et näha, kuidas kõik HIC-kompressioonisüsteemi osad paigaldatakse:
HIC-ga ühilduvad kangid
HIC-ühilduvate kangide siseläbimõõt on 32 mm ja välisläbimõõt 35 mm. Need on valmistatud tugevatest materjalidest, nagu teras või titaan. Alumiiniumvarrastel on suurem välisläbimõõt, kuid kitsam siseläbimõõt, sest nende vastupidavuse tagamiseks purustamiseks on vaja eriti paksu toru. Seetõttu ei saa HIC-seadistuses kasutada alumiiniumvarraste. HIC-varrastel on altpoolt pilu.
HIC-ga ühilduvad klambrid
Teie HIC-klamber peaks katma kogu riba pilu pikkuse. HIC-seadistuse jaoks klambri hankimisel peaks selle siseläbimõõt olema 35 mm (ülisuur).
HIC-ga ühilduvad kahvlid
HIC/SCS-haarikud ühilduvad HIC-kompressioonisüsteemiga.
Märkus: Selle probleemi lahendamiseks sisestage HIC-distantssõrestik, enne kui paigutate šassii kahvlile. See distantsplaat on hädavajalik piisava kokkusurumise saavutamiseks ja seadistuse tõhusa pingutamise tagamiseks.
IHC kompressioon
1. Riba 2. Survepoldid 3. Ülemine kork 4. IHC-plaat 5. C-rõngas 6. Kahvel 7. Tekk (peaosa ja juhtimissüsteem)
IHC ehk Internal Hidden Compression on HIC-ga paljuski sarnane. IHC kompressiooni üks oluline eelis on selle võime luua kerge ja usaldusväärse kompressiooniga seadistus.
Peamine erinevus IHC ja HIC vahel seisneb selles, et IHC kahvlid on õhemate võllide või kahveltorudega. See õhem võll võimaldab IHC-võllil töötada 28 mm siseläbimõõduga kangidega. Selle tulemusel saab see kasutada alumiiniumist varraste, millel on standardne 28 mm siseläbimõõt ja suurem 35 mm välisläbimõõt.
Kuidas paigaldada IHC kompressiooni
IHC-kompressioonirõngas paigaldatakse juhtrõnga laagri sisse, et mahutada kitsam kahvli toru. See rõngas välistab tõhusalt igasuguse liikumise või lõtvuse kahvli ja peakomplekti laagri vahel.
Järgnevalt paigaldage IHC-plaat kahveltorule, seejärel asetage plaadi peale ülemine kork. Keerake surumispolt kahvli sees olevatesse keermetesse ja kui see on korralikult kinni keeratud, surub see surumispoldi alla, et saavutada surumine.
Vaadake allolevat videot, et näha, kuidas IHC kompressiooni paigaldada:
IHC-ga ühilduvad vardad
IHC sobib kõikidele kangidele, mille siseläbimõõt on 28 mm (standard) ja mille allosas on pilu.
IHC ühildub kõigi rippidega, millel on standardne 28 mm siseläbimõõt ja alumine pilu.
Kui te kavatsete kasutada IHC kompressioonihaarukaga ülisuurt terasest või titaanist latti, vajate suurema siseläbimõõdu jaoks adapterit.
IHC-ga ühilduvad klambrid
Veenduge, et kasutatava klambri siseläbimõõt vastab teie kangi välisläbimõõdule.
IHC-ga ühilduvad kahvlid
IHC-vahendid on IHC-kompressiooni jaoks hädavajalikud. Neil on kaalu vähendamiseks õhukesed võllid ja erinevalt HIC-st saab IHC-haarukat ühendada tavalise 28 mm siseläbimõõduga kangidega.
Märkus: IHC-varraste peaks ulatuma kaugemale kui kahvli toru osa, mis ulatub välja peaosa torust. Vastasel juhul ei ole võimalik saavutada nõuetekohast kokkusurumist. Kui see juhtub, kasutage nõuetekohase pingutuse tagamiseks peakomplekti vahekaitset.
ICS kokkusurumine
ICS (lühend Inverted/Internal Compression System) on tuntud oma kerguse ja madala hinna poolest. Võrreldes teiste kompressioonisüsteemidega on ICS-i jaoks vaja kõige vähem kokku sobituvaid osi.
ICS-i puudused on peamiselt seotud selle paigaldamise ja hooldusega, mis võib olla mõnevõrra keeruline. Kuigi selle kerge konstruktsioon võib meeldida pargiratturitele, kellel on suurepärane kontroll maandumise üle, tasub märkida, et ICS ei ole kaugeltki nii vastupidav kui SCS.
Kuidas paigaldada ICS kompressiooni
ICS compression'i puhul jookseb poldi altpoolt läbi kahvli. Kompressioonipoldi kahvlist väljaulatuv osa on keermestatud kangi sees olevasse varrega. ICS on kompressioonisüsteem, mis nõuab teiste süsteemidega võrreldes kõige vähem osi.
Paigaldusprotsess ja hooldus võivad olla üsna tülikad. Kompressioonipoldi reguleerimiseks tuleb esiratas eemaldada. Näiteks kui teil on vaja riba eemaldada, tuleb eemaldada esiratas ja seejärel kompressioonipolt täielikult lahti keerata.
Vaadake allolevat videot, et näha, kuidas ICS kompressioonipoldi paigaldada:
ICS kompressioonipulgad
ICS compression tugineb kangi tugevale istuvale starnutile, mis istub kindlalt kangi sees. Enamiku teras- ja titaanvarraste pind on tõesti sile ja kõva, mistõttu starnut kipub alla libisema, lõdvendades tõhusalt kompressiooni. Alumiinium on pehmem ja starnutid haarduvad alumiiniumist kangi sees kindlamalt.
Sellest tulenevalt soovitame ICS-i kompressiooni jaoks kas alumiiniumist latti või latti, millel on püsivalt sisseehitatud starnut.
ICS-varraste siseläbimõõt on tavaliselt 28 mm ja allosas on pilu, mis on sarnane IHC- ja HIC-varraste omaga. Välisläbimõõt võib varieeruda 32 mm ja 35 mm vahel, seega veenduge, et teie klambri siseläbimõõt vastab teie kangi välisläbimõõdule.
ICS-10 kokkusurumine
ICS-10 kompressioonisüsteem on väga sarnane standardse ICS-ga. Ainus erinevus on kompressioonipoldi keermete suurus.
ICS-10 kompressioonipoldid on M10 keermega, samas kui tavaline ICS kasutab M6 keermet.
Paksemad poldid on veidi vastupidavamad kui õhemad M6 poldid.
Allpool olevas videos näete, kuidas ICS10 kompressioonpoldid on paigaldatud:
Compression Systems Video Explainer
Vaadake seda selgitust, mis on täis ekspertide teadmisi rolleri kompressiooni kohta. Selles saate teada SCS, HIC, IHC ja ICS-10 kompressioonisüsteemide kohta.