Kiiruisude ostmine
See on meie kiiruisude ostujuhend, mis hõlmab ratta suurust, laagreid, saapaid ja raame. Parimate kiiruisude ostmisel on kõik seotud jõudlusega. Olenemata sellest, kas olete algaja või proff, kiiruisude keskne aspekt on kiirus ja selles juhendis saate teada, mis paneb kiiruisud kiiresti veerema.
Teie eelistused sõltuvad loomulikult asjaoludest, milles te uisutate, ja sellest, millist liiki kiiruisutamist te harrastate, kuid ärge muretsege, me valgustame küsimusi, mis teil kiiruisude valikul tekkida võivad.
Kiiruisude rattad
Kiireimate kiiruste saavutamiseks on vaja suurte ratastega inline-rulluiske. Vaatame kiiruisude rataste põhitõdesid. Kaks kõige olulisemat tegurit on ratta suurus ja ratta kõvadus, kuid ka rattavõllid ja ratta profiil mõjutavad teie kiiruisude jõudlust.
Kiiruisutamise ratta suurus
Kiiruisutamise rattad on tavaliselt suuremad kui harrastusuisutamise rattad. Siin on mõned põhilised näpunäited kiiruisurataste rattasuuruste valimiseks:
- 90 mm: Soovitatav kiiruisuratta suurus algajatele ja lastele. Madalam raskuskese tagab lihtsama kontrolli.
- 100 mm ja 110 mm: Sobivad juhuslikele kiiruisutajatele ja võistlejatele, pakkudes suuremat kiirust.
- 125 mm: Kasutavad maratonrulluisutajad, et saavutada kõrgeimaid kiirusi ja läbida pikki vahemaid. 125 mm rattaid kasutatakse 3 ratta komplektidel.
Teoreetiliselt (ja enamasti ka praktikas) on suuremad rattad kiiremad. Algaja ei pruugi sul olla tehnikat 110 mm või 125 mm ratastega uisutamiseks, seega oled tõenäoliselt kiirem väiksemate ratastega. Kuid tingimusel, et teil on oskused neid kontrollida, võite suuremate ratastega saavutada suuremaid kiirusi.
Väiksemad rattad seevastu kiirendavad kiiremini. Kui te peate peamiselt sprintima lühemaid vahemaid, siis peaksite vältima 125 mm rattaid, sest teil on vaja rohkem aega, et saavutada nendega saavutatavad suured kiirused.
Märkus: 125 mm rattad ei ole lubatud sisevõistlustel ega rajavõistlustel.
Ratta kõvadus kiiruisutamisel
Kiiruisutamiseks mõeldud rattad on tavaliselt kõvemad kui harrastus- või treeninguisutamiseks mõeldud rattad. Täiendav kõvadus muudab rattad kiiremaks, sest need tekitavad pinnaga vähem hõõrdumist. Selle tulemuseks on aga ka väiksem haardumine ja väiksem vibratsioonide neeldumine.
Kui kaalute ostetavate kiiruisude rataste kõvadust, siis mõelge, millistes tingimustes te uisutada kavatsete. Kas uisutate väljas avalikel teedel, väli- või siseradadel?
- Kõvemad rattad: Pakuvad vähem haardumist, vähem vibratsiooni neeldumist, väiksemat hõõrdumist ja suuremat kiirust.
- Pehmemad rattad: Pakuvad suuremat haardumist, suuremat vibratsiooni neeldumist, suuremat hõõrdumist ja suuremaid kiirusi.
Kui uisutate siseradadel või väga siledal pinnal, sobivad kõvemad rattad. Kui aga uisutate ebatasastel ja ettearvamatutel teedel, peaksite valima pehmemad rattad.
Kiiruisude tüüpiline ratta kõvadus on umbes 85 A duromeetri juures.
Kiiruisutamise rattaprofiil
Kiiruisutamise rattad on tavaliselt terava või kitsa profiiliga. See loob kitsama kokkupuutepunkti ratta ja pinna vahel, mille tulemuseks on väiksem hõõrdumine ja suurem kiirus.
Kui rattad kuluvad, suureneb ratta ja pinna vaheline kokkupuutepunkt. Samuti liigub rataste keskjoon külgede suunas välja. See on tingitud teie sammu külgsuunalisest liikumisest ja see on täiesti normaalne. Enne kui see hakkab teie uisutamisele negatiivselt mõjuma, soovitame teil rattaid pöörata.
Mitu ratast on kiiruisud?
Inline-kiiruisud on tavaliselt 3 või 4 ratast ühe uisu kohta. Varem on populaarsust kogunud ka kiiruisud, millel on 5 ratast ühe uisu kohta, kuid tänapäeva kiiruisud on kas 3 või 4 rattaga.
- 3 ratast ühe uisu kohta: Lühem rattaalune muudab uisud manööverdamisvõimelisemaks ja osavamaks. Lisaks on 3 rattaga uiskudel võimalik kasutada suuremaid rattaid, mis tähendab, et kiiruse säilitamiseks on vaja vähem füüsilist pingutust. 3 rattaga uisud nõuavad rohkem tehnilisi oskusi ja neid ei soovitata absoluutsetele algajatele.
- 4 ratast uisus: 4-rattalistel uiskudel on pikem rattariba, mis muudab uisud vähem manööverdamisvõimeliseks, kuid stabiilsemaks. Algajad peaksid valima 4 ratast ühe uisu kohta.
Võistkondlikus kiiruisutamises näeb 3-rattalist komplekti 125 mm ratastega ainult maratonidel. 4-rattalised komplektid 110 mm ratastega on tüüpilised kiiruisutamise võistlusdistsipliinides, mis toimuvad siseruumides või spetsiaalsetel väliradadel.
Inline kiiruisuraamid
Inline kiiruisuraamid vastutavad rataste hoidmise eest. Kiiruisuraamid määravad teie üldise seadistuse mõned olulised aspektid:
- 3 rattaga või 4 rattaga raam: Raam määrab, kui palju rattaid te saate oma uiskudele paigaldada.
- Rattarööpmel: Eesmise ja tagumise ratta keskpunkti vaheline kaugus.
- Ratta läbimõõt: Millised on suurimad rattad, mida saab raamile paigaldada?
Korralikud inline-kiiruisuraamid on kerged ja tavaliselt valmistatud alumiiniumist või süsinikkiust.
- Süsinikkiust kiiruisuraamid on alumiiniumraamidest jäigemad ja kergemad ning neid kiidetakse sageli selle eest, et nad pakuvad paremat jõuülekannet.
- Alumiiniumist kiiruisuraamid on vastupidavamad ja andestavamad kui süsinikust valmistatud raamid.
Inline kiiruisuraamide raami joondamine
Kiiruisuraami joondamise mõiste on oluline kõigile kiiruisutajatele, eriti neile, kes on keskendunud jõudlusele. Seda ei ole vaja arvestada mitte ainult raamide uuendamisel, vaid ka täielike kiiruisude ostmisel. Teil võivad tekkida isiklikud eelistused või vajate teistsugust raami joondamist kui see, mis on karbist välja toodud.
Kiiruisuraamide raami reguleerimine tähendab optimaalse tasakaalupunkti leidmist, mis põhineb teie füsioloogial. Kui teil on raskusi pahkluude sirgelt hoidmisega (kui te kukute uiskude siseküljele), siis võib olla vaja raami külgmist asendit veidi reguleerida.
Kiiruisuraamide reguleerimine seisneb nende paigaldamises saapade keskele nii külg- kui ka pikisuunas.
Kiiruisuraamide külgmine reguleerimine:
- Esiratas peaks olema joondatud sellesse punkti, kus teie suur ja teine varvas jagunevad.
- Tagumine ratas peaks olema joondatud saapa kandekorvi keskkohaga.
Kiiruisuraamide pikisuunaline reguleerimine:
- Saapas peaks olema raami keskel (kaugus saabaste otsast raami otsani peaks olema võrdne kaugusega saabaste tagumisest otsast raami tagumisse otsa).
Avastage meie täielik valik siin:
Inline Speed Skate saapad
Kõige olulisem tegur, mida inline kiiruisusaabaste puhul arvesse võtta, on jõuülekande maksimeerimine. See tähendab, et vajate jäika ja tihedat saapa, mis ei paku teie jalgadele liikumisruumi.
Tavaliselt tulevad kiiruisusaapad ilma voodrita. Kuigi voodrid pakuvad mugavust, võivad need kahjustada otsest jõuülekannet, mistõttu professionaalses kiiruisutamises neist sageli loobutakse. Siiski pakuvad paljud kiiruisud, mis on mõeldud kiiruisutamiseks, endiselt mugavusomadusi, nagu kõrgem pahkluude tugi või vooder, mistõttu on need suurepärane valik inline-maratonide jaoks.
Soojusvormitavad kiiruisusaapad
Paljudel täiustatud kiiruisutajatel on soojusvormitavad saapad, mis tähendab, et saapad muutuvad kuumuse mõjul vormitavaks. Soojusvormitud saapad aitavad teil vältida survepunkte, ebamugavustunnet ja villid, vormides saapad täiuslikult teie individuaalsele jalakujule. Nõuetekohaselt soojusvormitud saapad on mugavalt ja kohandatud istuvusega, mis parandab kontrolli ja jõuülekannet, mis on eriti soovitav jõudlusele orienteeritud kiiruisutajale.
Soojusvormimisel järgige tootja poolt teie konkreetse mudeli jaoks antud juhiseid.
Kiiruisulaagrid
Kiiruisupaari ostmisel võib olla hea mõte vaadata laagreid, kuid üldiselt ei tohiks kiiruisupaarile paigaldatud laagrid teie valikut dikteerida. Kui ostate korraliku kvaliteediga kiiruisud, siis on need ka korraliku kvaliteediga laagritega.
Enamik laagreid on hinnatud ABEC-skaala alusel, kus kõrgem ABEC-hinnang näitab suuremat täpsust valmistamisel. Kuigi ABEC-reiting ei mõõda otseselt seda, kui kiiresti laagrid suudavad veereda, näitab see nende konstruktsiooni veatolerantsi. Järelikult ei pruugi madalama ABEC-klassifikatsiooniga laagrid pakkuda nii sujuvat veeremist kui kõrgema ABEC-klassifikatsiooniga laagrid.
Võite kohata ka laagreid, millel on ILQ-reiting, mis tähendab InLine Qualified. Ärge muretsege - need laagrid on kvaliteetsed ja töötavad suurepäraselt!
Kiiruisutamiseks mõeldud laagreid ostes on kõige parem vaadata pigem brändi soovitusi ja kasutajate tagasisidet kui spetsifikatsioone. Paljud kogenud kiiruisutajad ütlevad, et tuleks keskenduda pigem konkreetse laagri vastupidavusele kui ABEC-klassile.
Teine oluline tegur kiiruisulaagrite (ja teiste rulluisuspordialade) laagrite puhul on hooldus ja määrimine. Sa peaksid alati jälgima oma laagrite seisukorda ja meeles pidama, et need kestavad kauem, kui sa neid puhastad ja määrid, enne kui nad halvaks lähevad. Vastasel juhul peate ostma uued laagrid.